S19 Bielsk Podlaski - Boćki i Boćki - Malewice W województwie podlaskim rozpoczyna się budowa dwóch odcinków S19 o łącznej długości ponad 28 km. Umowy w formule „projektuj i buduj” na oba podlaskie odcinki S19 STRABAG podpisał z GDDKiA jesienią 2021 r. Do tej pory pruszkowska spółka przeprowadziła prace projektowe i uzyskała decyzje niezbędne do rozpoczęcia prac budowlanych. Planowany termin ukończenia dwóch odcinków to II kwartał 2025 r. Na odcinku od węzła Bielsk Podlaski Zachód (bez węzła) do węzła Boćki (z węzłem) powstaje 12,2 km odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej klasy „S”, z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Zakres prac obejmuje m.in.: budowę węzła „Boćki”, wykonanie 11 obiektów inżynierskich, w tym 3 przejścia nad drogą dla zwierząt, zbiorniki retencyjne oraz budowę dróg technicznych i urządzeń ochrony środowiska. Odcinek Boćki (bez węzła) – Malewice będzie miał długość 15,9 km i takie same parametry techniczne. Na tym odcinku STRABAG wybuduje m.in. 10 wiaduktów drogowych, 5 mostów, 1 przejście górne dla dużych zwierząt i 6 przepustów ekologicznych. Budowane odcinki S19 poprawią dostępność transportową południowej części Podlasia, stanowią również fragment międzynarodowego korytarza komunikacyjnego Via Carpatia. S19 Miejsce Piastowe — Dukla W województwie podkarpackim STRABAG wybuduje odcinek drogi ekspresowej S19 z Miejsca Piastowego do Dukli. Umowę na realizację tego odcinka trasy podpisana została w lipcu 2021 r. z rzeszowskim oddziałem GDDKiA. Umowa obejmuje zaprojektowanie i budowę ok. 10 km odcinka drogi z dwoma pasami ruchu o szerokości 3,5 m i pasem rozdzielającym wraz z węzłem drogowym „Dukla”. W ramach projektu powstaje dwujezdniowa droga w pobliżu miejscowości Równe, wybudowane zostaną również dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP). W ciągu drogi powstanie blisko 50 obiektów inżynierskich, w tym 6 mostów, 3 estakady, 5 wiaduktów i 4 przejścia dla zwierząt. Kolejne realizacje STRABAG w ramach korytarza Via Carpatia Spółka STRABAG realizuje łącznie ponad 100 kilometrów polskiego odcinka korytarza komunikacyjnego Via Carpatia, w województwach podlaskim, lubelskim i podkarpackim. Via Carpatia jest międzynarodowym szlakiem komunikacyjnym, który połączy bałtycki port w Kłajpedzie z portami Morza Egejskiego i Czarnego. STRABAG jest obecny na polskim rynku budowlanym od ponad 35 lat. Realizuje najbardziej prestiżowe i zaawansowane technologicznie inwestycje w segmentach budownictwa ogólnego, inżynieryjnego i infrastrukturalnego. Jako generalny wykonawca oferuje swoje usługi w zakresie infrastruktury drogowej, kolejowej, lotniskowej, budownictwa kubaturowego, hydrotechnicznego, energetycznego, przemysłowego i ochrony środowiska. Laboratoria należące do koncernu czuwają nad utrzymaniem najwyższych standardów jakości, prowadząc prace badawcze i wdrażając innowacyjne technologie. STRABAG posiada rozwiniętą sieć wytwórni mieszanek asfaltowych, własne wytwórnie betonu oraz własne kopalnie kruszyw. Dysponuje wysoko wykwalifikowaną kadrą specjalistów i najnowszej generacji parkiem maszynowym. Wysoki udział kapitału własnego powoduje, że firma jest stabilnym i pewnym partnerem dla inwestorów. W Polsce STRABAG zatrudnia ponad 6,5 tys. osób, a roczne obroty Grupy wynoszą ponad 8 mld PLN. Więcej informacji jest dostępnych na www.strabag.pl.