Uzgodnione są już pierwsze projekty czasowej organizacji ruchu dla DW 678 i DW 681. Został zinwentaryzowany teren inwestycji i trwa organizacja zapleczy budowy, placów składowych. Rozpoczęły się też pierwsze prace, między innymi wybudowano drogę technologiczną, prowadzącą w rejon Narwiańskiego Parku Narodowego. Prace na terenie NPN będą kontynowanie po zakończeniu sezonu lęgowego ptaków i przy stałym nadzorze przyrodniczym. W pierwszym etapie zostanie wybudowana infrastruktura wzdłuż istniejącej DW 678 i DW 681 tj. drogi serwisowe, ścieżki rowerowe do warstwy kruszywa włącznie oraz odcinki obwodnic m. Brok i Mazur. Rozpoczną się także prace mostowe przy posadowieniu podpór Estakad E4, E5 i E6 w rejonie i na terenie Narwiańskiego Parku Narodowego. W 2025 r., po przeniesieniu komunikacji na wykonane drogi, zostanie uwolniona cała szerokość dla nowobudowanej trasy głównej DW 678 i DW 681 w pełnym przekroju, w modułach około 900 metrowych, co znacząco usprawni cały proces powstawania nowej drogi. „Ta droga jest naprawdę potrzebna, poprawi bezpieczeństwo i wyrówna szanse w stosunku do innych regionów. STRABAG jest aktywny regionalnie i prowadzi na Podlasiu różne budowy, też kubaturowe. To dla nas ważne, że możemy brać udział w tak ważnej dla regionu inwestycji. Wykonaliśmy do tej pory sporo pracy przygotowawczej, tak by tą budowę można już było rozpocząć. To duże i wymagające technicznie i inżyniersko zadanie, które zrealizujemy zgodnie z założeniami” – Waldemar Wójcik, Członek Zarządu STRABAG. Podpisana 6 maja br. umowa o wartości 460 mln zł, dotyczy budowy i rozbudowy dróg na odcinkach dróg wojewódzkich nr 681, 682 oraz 678 i łącznie obejmą ok. 25 km. Wokół miejscowości Łapy, Roszki Wodźki, Mazury i Brok wybudowane zostaną obwodnice: