Dynamiczny wzrost liczby operacji lotniczych oraz obsłużonych pasażerów w Porcie Lotniczym Wrocław spowodował, że aktualna infrastruktura lotnicza zaczęła zbliżać się do swojego maksimum. Obecnie wykorzystywany terminal został zaprojektowany z założeniem obsługi niespełna 4 milionów pasażerów. Jeżeli dynamika wzrostu utrzyma się do końca roku, liczba ta osiągnie niemal 4,5 mln podróżnych. To samo dotyczy infrastruktury lotniskowej, w obecnej formie nie gwarantuje ona możliwości dalszych wysokich wzrostów. Dlatego chcąc zapewnić szansę na dalszy rozwój, podjęta została decyzja o rozpoczęciu programu inwestycyjnego, którego pierwszym krokiem jest rozbudowa części operacyjnej wrocławskiego lotniska. Wykonawcą przebudowy części operacyjnej Portu Lotniczego Wrocław, została firma STRABAG Infrastruktura Południe, która może pochwalić się bardzo bogatym doświadczeniem w zakresie realizowania podobnych inwestycji. – Chciałbym podziękować za wybór naszej oferty oraz powierzenie STRABAG Infrastruktura Południe wykonania kompleksowej modernizacji płyt i pełnej infrastruktury lotniskowej Portu Lotniczego Wrocław To kolejny kontrakt realizowany dla wrocławskiego lotniska. Przypomnę, że w 2016 roku STRABAG przeprowadził remont drogi startowej wraz z przystosowaniem lotniska do wyższej kategorii ILS, a w 2018 roku wybudowaliśmy nową płytę do odladzania samolotów. Prowadziliśmy także wiele mniejszych prac związanych z utrzymaniem infrastruktury. Grupa STRABAG modernizowała także lotniska w Bydgoszczy, Lublinie, Łodzi i Poznaniu, oraz pasy wielu lotnisk wojskowych. Posiadamy ogromne doświadczenie w realizacji nawierzchni betonowych w Polsce. Wybudowaliśmy ponad 660 km, czyli ok 50%, nawierzchni betonowych autostrad w Polsce, co czyni nas liderem tej technologii w kraju - podkreśla Daniel Czaja, członek zarządu STRABAG Infrastruktura Południe. Prace budowlane powinny rozpocząć się jeszcze w październiku bieżącego roku, a koniec zaplanowany jest na grudzień 2026 roku. Jest to największą w historii wrocławskiego lotniska inwestycja. Nawet budowa obecnie używanego terminalu nie była tak kosztochłonna oraz czasochłonna. Zarówno zespół projektowy i jak i wykonawcy prac, dzięki szczegółowemu planowaniu i dużemu doświadczeniu w realizacji podobnych inwestycji będą minimalizować wpływ inwestycji na bieżące funkcjonowanie lotniska. Zakres prac jest jednak bardzo obszerny. Dlatego, żeby zapewnić jak najwyższy poziom bezpieczeństwa operacji lotniczych realizowanych w Porcie Lotniczym Wrocław oraz sprawnie przeprowadzić inwestycję podjęto decyzję, że w terminie od 26 października do 4 grudnia przyszłego (2025) roku wstrzymane zostaną operacje lotnicze na wrocławskim lotnisku. Wynika to z konieczności włączenia nowo budowanej drogi szybkiego zjazdu do drogi startowej, jak również trzech innych prostopadłych dróg kołowania łączących się z drogą startową. – Stojące przed nami wyzwanie to nawet nie krok milowy w historii naszego lotniska, to skok generacyjny. Dzięki realizacji ambitnych założeń będziemy w stanie obsłużyć nawet dwukrotnie więcej samolotów startujących i lądujących we Wrocławiu. To przełoży się na jeszcze atrakcyjniejszą siatkę połączeń, zarówno turystycznych, jak i tych wykorzystywanych przez przedstawicieli biznesu. To również wielka szansa dla naszego regionu, którego okno na świat powiększy się niemal dwukrotnie. – podkreśla Karol Przywara, prezes zarządu Portu Lotniczego Wrocław. To największa inwestycja lotnicza z unijnym dofinansowaniem w całej Europie, która przyniesie pasażerom wiele korzyści, takich jak: zdecydowanie większa szansa na jeszcze bardziej atrakcyjną siatkę połączeń zarówno turystycznych, jak i biznesowych, potencjał na pojawienie się nowych przewoźników czy podniesienie komfortu dla podróżnych. STRABAG jest obecny na polskim rynku budowlanym od ponad 35 lat. Firma realizuje najbardziej zaawansowane technologicznie inwestycje w segmentach budownictwa ogólnego, infrastrukturalnego i inżynieryjnego. Jest generalnym wykonawcą w zakresie infrastruktury drogowej, kolejowej, lotniskowej, budownictwa kubaturowego, hydrotechnicznego, energetycznego, przemysłowego i ochrony środowiska. Laboratoria STRABAG zapewniają utrzymanie najwyższych standardów jakości wykonywanych prac oraz prowadzą prace badawcze w zakresie rozwoju innowacyjnych technologii. STRABAG posiada rozwiniętą sieć wytwórni mieszanek asfaltowych, własne wytwórnie betonu oraz kopalnie kruszyw. STRABAG zatrudnia ponad 6,8 tys. osób, w tym wykwalifikowaną kadrę inżynierów i specjalistów wielu branż. Posiada najnowszej generacji park maszynowy. Wartość zleceń spółki sięga ponad 8 mld PLN. Więcej informacji jest dostępnych na www.strabag.pl.