Konstrukcja mostu opiera się na trzech przęsłach łukowych. Skrajne przęsła to ażurowe przyczółki, w formie sklepień bezprzegubowych o rozpiętości teoretycznej 9,5 m. Główne przęsło nurtowe stanowi łuk trójprzegubowy o rozpiętości teoretycznej 30,5 m. Całkowita długość obiektu, wraz ze skrzydłami przyczółków, wynosi 54,3 m. Szerokość całkowita mostu w przęśle wynosi 10,7 m, obustronne chodniki mają szerokość po 1,96 m, jezdnia 6,1 m. Główne podpory mostu stanowią dwa monolityczne filary Zakres prac objętych umową obejmował naprawę i wzmocnienie elementów konstrukcyjnych przeprawy, wymianę jej wyposażenia, wykonanie nawierzchni na moście i dojazdach oraz remont konserwatorski elewacji. Podstawowym wyzwaniem przy wykonaniu remontu było zabezpieczenie stateczności obiektu podczas prac remontowych i prowadzenie ich tak, aby łuki w przęśle nurtowym nie uległy przemieszczeniu i opadnięciu. Zespół STRABAG, zastosował tu technologię, która nie wymagała wykonywania podparcia łuków w nurcie rzeki. „Wyniki przeprowadzonych badań pokazały, że wykonane lata temu betony znajdują się obecnie w dość dobrym stanie i pomimo sporych uszkodzeń w izolacji obiektu nie wymagają znaczących napraw. Warto nadmienić, że zdarza się często, iż po tylu latach elementy takie wymagają wyburzenia.” – mówi Grzegorz Zawarczyński z Oddziału Budownictwa Inżynieryjnego STRABAG. Prace remontowe prowadzono w trzech etapach: